torsdag 3 december 2015

Huddunge et al

Olika ämnen som dök upp under kvällen

Huddunge

Wikitree

Jag har hjälpt en kvinna att hitta sina rötter på Erik Hall om jag minns rätt
Pratade med en av kvinnorna i gården och gjorde en karta och letade lite litteratur

  1. Google map Huddunge locations klicka för nytt fönster

  2. Profil en av gubbarna Andrew Hall 1928
    relation till henne jag hjälpte Carrie


    hon och Clifford Hall har DNA autosomal spårbart till denna Andrew Hall med stor sannolikhet...

  3. Hittade idag också i Bygdeband att Soldattorp 65 där farfar til Andrew far soldat. Erik Hall 1815-1904

    Hall torp nr 65




Gammal video om Huddunge jag gjorde för att beskriva vad jag hittade i bl.a. Sisselbo Eriks böcker om Huddunge se nedan....



Böcker Huddunge

Försöker samla allt jag hittar på Huddunge (U) sidan i wikitree eller på Västmanland County
  1. "Sisselbo Eriks Huddunge Socken i ord och bild 1592 - 1977 del 1"
    Helt galen bok handskriven och stencilerad tror det är 5-6 delar. Jag hittade den som jag sa på Västerås bibliotek i släktyforskar salen. Han tar upp allt från gårdar till skvaller etc...
  2. Databassökning att hitta böcker med Huddunge i titeln

    Huddunge http://libris.kb.se/hitlist?d=libris&q=db%3avstm+Huddunge&f=simp&spell=true&hist=true&p=1

  3. Finns en enormt bra sammanställning av alla möjliga och omöjliga böcker om Västerås som du hittar på
    http://www.bibliotek.vasteras.se/web/arena/vastmanlandsbibliografin

    See (pdf)


    1. sidan 127 Anders Alfred fick aldrig mer återse Sisselbo
    2. sidan 234
      HUDDUNGE Huddunge socken. Kulturhistorisk byggnadsinventering i Heby kommun. Utg. av Västmanlands läns museum. Västerås, 1989. 58 s. ni.
      4648
    3. Den har jag köpt antikvariat som du kan få låna Johansson, Axel, Från 1800-talets Huddunge. Sala, 1940.253 s. 111. Även senare uppl. 4649
    4. Johansson, Axel, Hembygdsrörelsen i Huddunge. (Svensk bygd och folkkultur i samling, forskning och vård. 2. Stockholm 1947, s. 203-208)
      4650
    5. Johansson, Axel, Huddunge socken. (Svenska villor. Östra Västmanlands län. Stockholm 1949, s. 376-380)
      4651
    6. Johansson, Erik, Sisselbo Eriks Huddunge socken i ord och bild. 1592-1977. Utg. av Huddunge hembygdsförening. 1-7. Huddunge, 1979. 111. 4652

      Magisk bok handskriven och typ stencilerad 7 tjocka böcker exempel








Polhemsskolan


Lars Rönnqvist Ratsit 1922-02-27 93 år


https://youtu.be/whH0UGp5f2U?t=4m53s

Solo https://youtu.be/whH0UGp5f2U?t=30m33s
Vid 32 minuter en liten föreläsning
Vid 43 minuter presentation


Evidentia

Programvaran som startar med källrona och ser vad dom kan bevisa
Evidentiasoftware.com


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar